Zielona szkoła klasy V w Jankowie Dolnym Koło Gniezna

Wyjechaliśmy z Dworca Głównego PKP w Opolu dnia 03.06.18 r o 18:01.Jechaliśmy pięć  godzin. Przyjechaliśmy na Dworzec PKP w Gnieźnie, gdzie czekał na nas bus, wraz z Panem Marcinem ,który  zawiózł nas  do naszego Ośrodka w Jankowie Dolnym. Pomimo późnej pory Pani pozwoliła się nam rozpakować była godzina 23,00.Nazajutrz naszym oczom ukazały się w całej okazałości domki w których spaliśmy. Było super las , świeże powietrze , jezioro czego jeszcze pragnąć .Zjedliśmy śniadanie i pojechaliśmy do Biskupina.Osada wspaniała tam oprócz zwiedzania lepiliśmy z gliny  naczynia , które później zabraliśmy ze sobą . Kiedy wróciliśmy do Ośrodka mieliśmy czas na napisanie kolejnej  zwrotki piosenki. Na koniec dnia poszliśmy nad jezioro kąpać się.Jezioro zrobiło na nas wielkie wrażenie było ciepłe i czyste. Następnego dnia byliśmy na Polach Lednickich i w Parku miniatur w Pobiedziskach . Byliśmy też na małych zakupach w Biedronce. Oczywiście do tych miejsc dotarliśmy Mercedesem Pana Marcina .O Panu dziewczyny napisały jedną ze zwrotek piosenki i zaśpiewały  Panu Marcinowi . Na twarzy kierowcy widać było wzruszenie.Wieczorem poszliśmy nad jezioro i jak zwykle kąpiel , zabawy w cieplutkiej wodzie.W środę byliśmy w Gnieźnie. Gnieźnie , ale jechaliśmy tam już pociągiem. Zwiedzaliśmy Katedrę Gnieźnieńską i rynek. Później poszliśmy do Muzeum Początków Państwa Polskiego.Tam na wyspie uczestniczyliśmy w zajęciach otwartych na których uzyskaliśmy  ciekawe  informacje o tym jak żyli ludzie w początkach Państwa Polskiego.Czym się zajmowali co jedli i hodowali. Jak spędzali czas.

Po powrocie do Ośrodka mieliśmy godzinę wolnego i oczywiście w tym czasie kolejna zwrotka piosenki lub wiersza. Po godzinie graliśmy w kalambury , a po zakończeniu mieliśmy podchody.Dziewczyny przygotowały niespodziankę  w postaci upieczonych naleśników zaprosiły Panie :Elę i Jolę oraz poczęstowały każdego uczestnika wycieczki. Naleśniki palce lizać .Dziewczyny marnujecie się.  W czwartek mieliśmy dzień na terenie naszego Ośrodka . Pani wyznaczyła  nam zadania do zrobienia. Mieliśmy przygotować nazwę i symbol-herb naszego domku.  Trzeba było wykonać go nie tylko jako projekt na kartce ale również z darów lasu na podłożu przy swoim domku.Mieliśmy niezłą zabawę ,ale wszystkim wyszły wspaniałe prace. Następnie udaliśmy się na orzeźwiającą kąpiel do Jeziora Jankowskiego znajdującego się na terenie naszego Ośrodka.Gry zabawy w wodzie oraz na  boisku do siatkówki. Po obiedzie mieliśmy drugie zadanie polegające na przygotowaniu pytań z tego czego dowiedzieliśmy się na wycieczce .Zadania były różnej trudności ale większości z nas bezbłędnie udało się je wykonać. Obiado – kolacja zabawy w podchody i chowanego oraz oczekiwana  kąpiel  w Jeziorze .Na zakończenie dnia ognisko klasowe oraz oczywiście  kolejna czyli czwarta zwrotka piosenki lub wiersza .Pakownie i powrót do domu w piątek 08.06.18 r .Szkoda , że czas tak szybko płynie,ale za rok znowu „Zielona szkoła”  Wróciliśmy zmęczeni , nie wyspani ale uśmiechnięci i  z nowymi wiadomościami i umiejętnościami.